Welkom bij de unieke en majestueuze Jongert 2100S uit 1991. Deze prachtige zeilboot is volledig gerefit vanaf 2018, waarbij elk aspect van het jacht met zorg en toewijding is vernieuwd. Sindsdien heeft dit meesterwerk de haven niet meer verlaten, waardoor de nieuwe eigenaar de kans krijgt om te genieten van een ongeëvenaarde zeilervaring.
De Jongert 2100S is een toonbeeld van vakmanschap en elegantie. Het schip is zorgvuldig ontworpen met oog voor detail en voorzien van hoogwaardige materialen, wat resulteert in een tijdloze schoonheid die de tand des tijds heeft doorstaan.
Met de uitgebreide refit vanaf 2018 heeft dit jacht een moderne en luxe uitstraling gekregen, terwijl het nog steeds trouw blijft aan zijn klassieke charme.
Of u nu kiest voor een ontspannen zeiltocht langs de kustlijn of een avontuurlijke reis naar exotische bestemmingen, de Jongert 2100S staat garant voor een soepele en moeiteloze zeilervaring. Dankzij de geavanceerde navigatiesystemen en moderne technologieën, is dit jacht gemakkelijk te bedienen en biedt het een gevoel van vertrouwen en veiligheid op het water.
Met zijn ruime dekken en comfortabele buitenruimtes, biedt de Jongert 2100S de ideale setting om te ontspannen en te genieten van de ongerepte schoonheid van de oceaan. De zorgvuldig ontworpen hutten bieden privacy en luxe, waardoor u zich thuis voelt, waar u ook vaart.
Als een ware parel van de zee, is de Jongert 2100S klaar om zijn nieuwe eigenaar te verwelkomen voor een leven van avontuur en luxe. Of het nu gaat om een ontspannen zeiltocht met familie of vrienden, dit jacht biedt alles wat u nodig heeft voor een onvergetelijke reis op het water.
Neem vandaag nog contact met ons op om meer te weten te komen over de Jongert 2100S en hoe u eigenaar kunt worden van dit meesterwerk op zee. Stap aan boord en laat u betoveren door de tijdloze schoonheid en het ongeëvenaarde vakmanschap van de Jongert 2100S!
Show moreLook at the Jongert 2100S
Specifications Jongert 2100S
General
Mechanical Whitlock
The underwater ship was made bare and rebuilt with 6 coats of primer and 2 coats of antifouling (under the supervision of International paint 2016, inspection report available). Hull and superstructure are painted with two components in 2018. The mast, boom and spiboom have been treated and painted with two component paint system (2019).
Centre and rear cockpit.
Accommodation
a spacious owner's cabin with shower and toilet in the back of the ship. Three cabins at the front of the ship
2 x 715 L
250 L blackwater and 250 L greywater. Flushing system for the tanks. Waste water drain pump renewed.
hydrophore overhauled
Engine, electrics
after revision (before revision +/- 5300 hours)
diesel tank cleaned
oil-lubricated propeller shaft
hydropump overhauled
1600 hours
The engine was completely overhauled in 2010, new pistons, piston bushes, bearings etc. Two new alternators for charging the service batteries and starter batteries. Starter battery and generator battery renewed. All pipes, filters and taps in engine room renewed. Exhaust valve renewed. New cooling generators and cooling pipes.
Navigation and electronics
Rig and sails
Genoa sheets and 2 halyards. Hydraulic control by means of deck switches and/or remote control.
Deck Equipment
Anchor winch connection renewed and equipped with a new hydraulic motor
Teak deck partially renewed, all seams min. 6 mm deep and rubberized again.
Safety
There is a full 4-part manual of all systems and equipment. Most technical data and design drawings, photos, procedures etc. are stored in the computer. Manual with all electrical diagrams. Procedure book with checklists, explanations, operation and control. Certificate of registry, certificate of measurement and CvO-certificate available.